Potrebujete poradit? Napíšte nám na podpora@epercento.sk , alebo zavolajate na 0911 709 039 (prac.dni 09:00-15:00)

Inventarizácia za pár klikov

Inventarizácia za pár klikov
20. 10. 2020 | V kategórií: Informácie
Ste účtovník? Prípadne je ním váš manžel/manželka, priateľ, či známy? Ak áno, tak si určite viete živo predstaviť ako vyzerá obdobie podávania daňových priznaní, zostavovania účtovnej závierky a potrebnej inventarizácie. V prípade, že sa radíte do druhej skupiny a účtovníkom nie ste a ani len netušíte, čo tieto pojmy znamenajú, opíšem vám toto obdobie celkom presne - nervozita, stres, neskoré príchody, zrušené plány, málo času.... proste „nestíhačky“. Už je aj vám jasné o akom období hovorím? ÁNO, to je to obdobie, kedy je lepšie sa účtovníčky/účtovníka nič nepýtať a nechať ho radšej vo „svojom svete“.  Som si istá, že 90 % účtovníkov by mi dali za pravdu. A ako to viem vlastne ja? Práve z vlastných skúseností, z ktorých sa, ako sa hovorí, človek učí najlepšie.

Ako konateľka účtovnej firmy a daňová poradkyňa som väčšinou vnímala termíny podávania daňových priznaní celkom stresujúco. Podať niekoľko desiatok daňových priznaní, zhotoviť niekoľko desiatok inventarizácií a účtovných závierok veru nebolo med lízať. A to ešte nehovorím o všetkom tom dohľadávaní možných chýb, kontrolovaní podkladov od zamestnancov, dodatočnom zháňaní dokladov od klientov a v neposlednom rade aj o úhľadnosti a jednotnosti konečných výstupov. V danom období je každá sekunda dobrá. Takto opakujúce sa situácie ma priviedli k otázke, či je nejaký spôsob ako si tieto povinnosti uľahčiť a ušetriť tak čas a nervy sebe, zamestnancom a v konečnom dôsledku aj rodine. Keď som tak vytvárala jeden inventúrny súpis majetku a záväzkov za druhým, vtedy ma to napadlo. Celá moja práca spočívala v podstate len v kopírovaní súpisov vo formáte excel a prepisovania súm podľa obratov účtov a následnej kontroly správnosti. V tomto momente som si povedala: „Načo?“.

Začala som uvažovať o systéme, v ktorom by som mala všetky súpisy na jednom mieste, čo by nám vo firme ušetrilo množstvo úložného priestoru v počítačoch. Súpis by mal prednastavenú formu, čím by som sa vyhla neustálej úprave šírky stĺpcov, riadkov a celkovej formy súpisu. Automatické výpočty by boli samozrejmosťou. Veď načo sa zbytočne trápiť so vzorcami a ich úpravou? Myšlienok a nápadov bolo nespočetne. Zostávalo ich už len zhmotniť.

O nejaký ten čas sa, v spolupráci s úžasným tímom programátorov a odborníkov z praxe, z nápadov a myšlienok stala perfektná vec – vzniklo epercento, ktorého prvými formulármi boli práve formuláre potrebné k inventarizácii. Odkedy epercento vzniklo, bez neho si už nevieme vo firme predstaviť fungovať. Kompletnú dokladovú inventarizáciu klienta máme hotovú za pár minút cez pár klikov. S epercentom si tak šetríme minimálne polovicu času ako predtým a ostáva nám tak čas na iné veci, prípadne máme viac času pre seba. 

Nesmierne nás teší, že sa epercento neustále rozrastá o nové formuláre. To však ale neznamená, že na už vytvorených formulároch nepracujeme. Jednou z významných noviniek bol import dát z účtovných softvérov POHODA a OMEGA (pri týchto dvoch softvéroch nezostávame) vo formulári Inventúrny súpis majetku a záväzkov, ktorým sme pozdvihli formulár na nový level. Žiadne tipovanie údajov, žiadne preklepy pri písaní, žiadne chyby – súpis je vytvorený jednoducho a rýchlo.

Keď tak teraz spomínam na obdobie daňových priznaní spred obdobia epercenta, som veľmi vďačná, že sme dokázali nápady zrealizovať a uľahčiť tak prácu mnohým účtovníkom.

Ak si aj vy chcete uľahčiť potrebnú inventarizáciu, prípadne chcete epercento odporučiť svojmu známemu, poďte do toho. Nemáte na to čas? Nájdite si ho... a neberte to v zlom. Aby sa vám nestalo podobné, ako drevorubačovi, ktorý nemal čas nabrúsiť si sekeru a klesal mu výkon. Keď sa ho spýtali, prečo rúbe málo dreva, jeho odpoveď bola: Nemám čas nabrúsiť si sekeru...

Nebuďte ako drevorubač, buďte členom nášho epercenta!
 
epercento
Pre lepší online zážitok používame súbory “cookies”. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť a prispôsobujeme používateľské nastavenia. Súhlasíte so spracovaním súvisiacich osobných údajov?
Vlastné nastavenia cookies

Nevyhnutné cookies

povolené

Nevyhnutné cookies sú potrebné pre fungovanie webu.


Ostatné cookies


Ostatné cookies sú cookies, ktoré sú používané predovšetkým za účelom zvýšenia užívateľského komfortu, ponúknutia reklamy podľa záujmov užívateľa, zostavovania anonymných štatistík o využívaní webstránky.

Viac informácií o cookies